Dersin Adı | Ambalaj Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 224 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ambalaj tasarımı ile ilgili temel bilgileri, çeşitlerini, ambalaj tasarımında kullanılan teknikleri, farklı malzemeler ve biçimler arasındaki önemi, marka kimliği - konu-hedef kitle ile ambalaj tasarımı ilişkisini kapsamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin ana temaları; grafik tasarım element ve prensiplerini kullanarak, ürün, hedef kitle, sektör detaylarını göz önünde bulundurarak üç boyutlu ambalaj tasarımı yapabilmek. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtılması; amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi. | süreç anlatımı |
2 | Ambalaj tasarımı nedir? Ambalaj ürünlerinin analizi. Temel örnekler. | Örneklerin incelenmesi. |
3 | Ambalaj Malzemeleri, Ambalaj Kategorileri / Proje 1 tanımı. Proje 1 için örneklerin gösterimi. | Çeşitli ambalajların derse getirilmesi |
4 | Lab, Uygulama, Proje 1 Süreç | Proje 1 süreç |
5 | Proje 1 Teslim ( hafta bitimi ) Ambalaj tasarımının tarihçesi | Ambalaj Tasarımı Yazar Emre Becer Bölüm 2 |
6 | Ambalaj ve pazarlama Proje 2 Tanım | Blackboard üzerinden sunumun incelenmesi |
7 | Ambalaj tasarımında grafik tasarımın önemi. Lab, Uygulama ( Maket Yapımı) | Proje süreç |
8 | Proje 2 Teslim ( hafta bitimi ) Yazılı Ara Sınav | Yazılı sınav |
9 | Ambalajın Grafik Üretim Süreci #1 Proje 3 Tanım | Ambalaj Tasarımı Yazar Emre Becer Bölüm 7 |
10 | Ambalajın Grafik Üretim Süreci #2 Proje 3 Süreç Lab Uygulama | Ambalaj Tasarımı Yazar Emre Becer Bölüm 7 |
11 | Proje 3 Teslim, Proje 4 Tanım | Proje süreç |
12 | Proje 4 Süreç, Lab Uygulama | Proje süreç |
13 | Ambalajda Yasal Düzenlemeler ve Sorumluluklar, Sağlıklı Ambalaj ve Çevre, | Ambalaj Tasarımı Yazar Emre Becer Bölüm 10 |
14 | Proje 4 Teslim | Proje süreç |
15 | Dönem Sonu Değerlendirme | |
16 | Dönem sonu değerlendirmesi |
Ders Kitabı | Kişisel Notlar, Becer, E. (2014). Ambalaj Tasarımı. Dost |
Önerilen Okumalar/Materyaller | WEB |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 4 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 4 | 60 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 9 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | - | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 4 | 4 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 70 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | |||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | |||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | |||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest